Direktlänk till inlägg 20 december 2009

SAAB är bara ett företag

Av Hugin Munin - 20 december 2009 16:54

Att SAAB lägger ner är oerhört tragiskt för många människor men vi får inte glömma att SAAB bara är ett företag och företag som ej fungerar som dom ska läggs ner. Att arbeta på ett företag för länge är inte bara en trygghet utan också ett risktagande, alla vet att om ett företag inte går med vinst kommer det förr eller senare att läggas ner. Vetskapen om att SAAB gått dåligt har funnits under flera år och de anställda har haft god tid på sig att leta sig vidare, något som en del förhoppningsvis gjort. Redan när SAAB såldes till GM borde folk ha reagerat och insett att det förr eller senare skulle stå inför ett nedläggningshot så är det också med Hägglunds Bofors och kanske t.om Volvo, stabilla företag i Sverige blir inte mer stabilla av att ägas av en jätte på andra sidan jordklotet tvärtom.

Tro mig de gör ont i mitt hjärta att SAAB försvinner men det är bara ett företag precis som korvkiosken nere på hörnet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hugin Munin - 19 december 2009 14:23

Har funderat en tid på vad som egentligen är bäst ur samhällsekonomisk synvinkel att vara fet eller att träna. Kostnaden för behandlingen av fetma är ca 3 miljarder om året och utan att ha sett några siffror kan jag tänka mig att idrottskador ligger ...

Av Hugin Munin - 18 december 2009 18:27

Där jag växte upp samlade barnen sig en gång om året och skrev ett önskebrev till kommunen på förbättringar av våran skolgård, varje år skrev samma sak ner, nya nät till basketkorgarna och en rink på tennisplanen så vi kunde spela landhockey, varje å...

Av Hugin Munin - 17 december 2009 17:30

Den danska "lymmelagen" har på de flesta bloggar varit hatad men jag ska hylla lagen och jag hoppas Sverige inför en liknande. Organisationer som AFA har länge fått dra fram utan större motstånd och förstör för miljonbelopp varje gång dom dyker upp n...

Av Hugin Munin - 13 december 2009 18:36

I en rad samhällsprogram diskuteras ofta första andra och tredje generationens invandrare och invandrarna själva ifrågasätter när en invandrare ska accepteras som Svensk och håller ofta samhället ansvarig för att dem inte integreras, svaret är lika e...

Av Hugin Munin - 12 december 2009 14:25

Svensk polis har de senaste 20 åren behövt ta på sig hårdare och hårdare handskar och har tvingats bli mer aggresiv i sin framtoning både bovar och banditer men även mot vanliga medel Svensson något vi kommer få leva med då Världen hela tiden blir en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards