Alla inlägg den 9 december 2009

Av Hugin Munin - 9 december 2009 17:48

Sverige är världens mest Jämställda land, ett land där man och kvinna står sig lika inför lagen och där båda könen ska ha samma rättigheter men priset vi betalt för detta är enormt, söndrade familjer, ett tuffare samhällsklimat, sämre utbildade barn och en arbetslöshet som är skyhög. Jämställdhet som skulle vara något bra tog fel bana när man valde att kvinnan skulle bli jämställd mannen och inte tvärtom, detta har tvingat kvinnan att väsa armbågarna och gå på som en ångvält på arbetsmarknaden. "Orden ska skalla lika lön för alla". Medans det som kunde blivit räddningen hade varit om de just blev tvärt om att mannen hade tagit steget tillbaka fått en rundare form och blivit lite mer feminin. I hemmet gäller såklart också jämställdhet vilket resulterar i fler bråk partnerna emellan, det som tidigare var en självklarhet att göra ska man nu kämpa om för att slippa undan. På arbetsplatsen gapar alla om högre lön något som är trevligt sålänge högre lön inte innebär högre priser vilket innebär att låglöneländernas varor blir mer attraktiva vilket innebär konkurs. Och mitt i allt manskaos får våra barn betala ett högt pris, jag har ingen statistik framför mig på hur många skilsmässobarn det finns i Sverige, och heller ingen statistik på hur dagens barn egentligen mår jämnfört med barn på 60 talet men det jag kan gissa mig till är att barn med separerade föräldrar som är mitt uppe i sina karriärer som inte har tid med att hjälpa sina barn med läxor, att leka med dom och att lära dom det där livsviktiga du inte lär dig i skolan dem barnen kan inte må särskillt bra.

Den mansinspirerade jämställdheten måste krossas och ersättas med ett feminint dito en jämställdhet där pengar inte är det viktiga utan familjen coh hälsa står på programet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards