Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Anarkistisk revolution

Av Hugin Munin - 8 december 2009 15:30

Dagens samhälle skrämmer mig och om 100 år kommer man nog tala om den Anarkistiska revolutionen där varje människa tog sig själv på så stort allvar att det inte fanns något som stod över den enskilda människan. Dem röda har gått från att vara vi vi vi till att lära barn redan från tidig ålder att det är du lille vän, ingen är bättre än du och ingen ska säga till dig vad du ska göra, du är en självständig människa och du är minst lika mycket värd som alla andra på jorden. Detta har resulterat i ett förakt mot allt och alla, en arbetslös ser sig lika mycket värd som en läkare eller en advokat och ett skolbarn kan säga åt lärarna vad dem ska göra och ingen börjer på huvudet för någon längre. Att militärtjänstgöringen inte längre är obligatorisk hjälper säkert till att döda hierarkin. Detta tror jag leder till att den suveräna människan snart kommer till vägskälet att lagen inte längre är god nog, jag menar ingen är bättre än mig varför ska då lagen gälla mig?  Och om det bara är jag som gäller varför ska man då betala skatt eller vara med i facket det tillhör ju vi eran och inget jag borde delta i. Staten hjälper också till i detta skedet genom att redan nu utförsäkra sjuka människor något som egentligen inte är konstigt då alldeles för många fuskare tagit för stor del av kakan vi delen av folket betalt in. Och av allt detta finns det egentligen bara en sanning, människan är ett djur och ett skadat eller ett svagt djur kan inte jaga och kan man inte jaga  så dör man. Så för bövelen se till att tvätta bort det äckliga jag tänkandet, alla människor är inte lika värda och alla kan inte vara bäst på allt, böj på huvudet för din överman och gå åter tillbaka i ett vi samhälle så ska vi nog i slutänden se till att även de skadade eller svaga djuren ska få bröd på bordet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hugin Munin - 20 december 2009 16:54

Att SAAB lägger ner är oerhört tragiskt för många människor men vi får inte glömma att SAAB bara är ett företag och företag som ej fungerar som dom ska läggs ner. Att arbeta på ett företag för länge är inte bara en trygghet utan också ett risktagande...

Av Hugin Munin - 19 december 2009 14:23

Har funderat en tid på vad som egentligen är bäst ur samhällsekonomisk synvinkel att vara fet eller att träna. Kostnaden för behandlingen av fetma är ca 3 miljarder om året och utan att ha sett några siffror kan jag tänka mig att idrottskador ligger ...

Av Hugin Munin - 18 december 2009 18:27

Där jag växte upp samlade barnen sig en gång om året och skrev ett önskebrev till kommunen på förbättringar av våran skolgård, varje år skrev samma sak ner, nya nät till basketkorgarna och en rink på tennisplanen så vi kunde spela landhockey, varje å...

Av Hugin Munin - 17 december 2009 17:30

Den danska "lymmelagen" har på de flesta bloggar varit hatad men jag ska hylla lagen och jag hoppas Sverige inför en liknande. Organisationer som AFA har länge fått dra fram utan större motstånd och förstör för miljonbelopp varje gång dom dyker upp n...

Av Hugin Munin - 13 december 2009 18:36

I en rad samhällsprogram diskuteras ofta första andra och tredje generationens invandrare och invandrarna själva ifrågasätter när en invandrare ska accepteras som Svensk och håller ofta samhället ansvarig för att dem inte integreras, svaret är lika e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards